Finns det något bättre än lediga fredagar? Tror knappast det. Barnen har varit lediga också och vi sov till åtta och gick upp och hade en lugn och skön morgon. Bakade sjukt goda Frukostmuffins och efter lite plock med tvätt och disk åkte vi iväg på dagens ärenden. Två kalas i helgen så först köpte vi presenter, sen åkte vi till Granngården och köpte snäckskal, mat och vitaminer till hönorna, sen storhandling på Ica och tillsist en sväng på systemet för att inhandla sprit till årets snaps.
När vi kom hem var det mulet men varmt ute och jag plockade undan massa skit i trädgården och han precis klippa gräset innan regnet kom. Nu har jag fixat lite ute hos hönorna och slog mig precis ner för att njuta av ett glas rosé. En av hönorna är lite hängig och lös i magen men jag preppar henne med a-fil och havregryn och hon är lite piggare men inte som de andra. Håller tummarna för att magen ska bli bra och hon blir sig själv igen. Hönsen har blivit väldigt mycket tamare nu. Det går att klappa dem utan att de kutar iväg och det är roligt.
Ikväll vankas det tacos och jag börjar känna mig pepp inför att springa lopp imorgon. Roligt att åka på road trip och kul att göra det med en kompis som också älskar lopp.












