Det här åt vi i veckan. Nemo med ost och ketchup, Leon med kyckling och ost, och Kalle la till kyckling på sin, jag åt som det står i receptet.
PITAVÅFFLOR MED GETOST
2 portioner
2 pitabröd
2 strimlade salladslökar
Olivolja
Grovhackad ruccolasallad
Halverade körsbärstomater
Chevreost
Dela bröden i en undre och en övre halva. Fäs löken mjuk i oljan. Blanda ner ruccolan och låt den mjukna någon minut. Fördela blandningen på de undre brödhalvorna. Lägg på tomater och ost, täck sedan med den övre brödhalvan. Hetta upp våffeljärnet och pensla med olja. Grädda ett bröd i taget tills osten börjat smälta och bröden fått färg.




















