Idag har det varit en riktig vårdag! 10 grader varmt och jag har kunnat vara ute i bara en tunn fleecetröja och ändå varit varm, lovely! När man fått såna här dagar är det riktigt plågsamt med bakslag, jag klarar inte av kyla in efter det här.
Dagen började med lite tråkigt fix inne men vid halv elva gick jag och Dixon på en promenad. Kalle var iväg och köpte grindar till gårdarna som han hittat på Blocket så jag satte igång med mitt projekt för dagen, att lägga sten runt planteringsbänkarna. När Kalle kom tillbaka så hjälptes vi åt med gårdarna. Det är svårt, tungt och klurigt men kommer bli sjukt bra. Just nu ser det ut som vi förbereder oss för en zombieapokalyps.
Dixon la sig mitt i solen och sov, som han njöt! Första gången som han fått känna av värmen från solen. På eftermiddagen återgick jag till mitt projekt med stenarna. Vi har massor med sten så jag tog alla platta jag hittade, grävde lite och la ut dem. Sen kom jag på att jag skulle göra en gång från planteringsbänkarna som går mot framsidan och en liten stentrapp. Jag hann gräva ur gången (med en liten planteringsspade då Kalle använde den stora spaden) och sen lägga två tredjedelar av stenarna. Tänkte fortsätta imorgon och lägga de sista och sen bygga på stentrappen.
Kalle bara skrattar åt mina infall att göra saker. Jag gör ju inte som man ”ska” utan jag bara gör. Jag vet att det är snett och vint och säkert fult men jag tänker mig att när det får sätta sig och gräset börjar växa och blir fint runtom så ser det snyggare ut. Att bygga med sten är jätteroligt tycker jag. Jag presenterade en ide om en grill jag vill göra men Kalle verkade inte jättetaggad, han såg mest nervös ut. Jag får nog göra den i smyg.
















