Näst sista veckan! Känns helt sjukt ju, hur ska jag träna eft det här?? Håll nu tummarna för att jag verkligen tar mig igenom de sista veckorna nu innan Womens Health Halfmarathon. Vecka 8 ser ut så här:
Intervall
Uppvärmning 2km
Koordinationslopp 5x60m
3x2km(10:00 min) eller 3×10 min löpning om du inte har en uppmätt sträcka. Inte för snabb första intervall! Se till att kom in i löpningen. Kan öppna lite långsammare 10:15. Sedan snabbare och snabbare! Vila 3min mellan varje lopp.
Nedjogg 2km
Distans
8km löpning. Kring 45-47min.
Långpass
Långpass 16-18km.
Lugnt inledningsvis, och känns kroppen bra kan du öka efter hand. Dock ingen snabbdistans. God känsla hela vägen.
Lyxvecka, bara tre pass. Nytt intervallpass och ett långpass, det blir kul! Har inte bestämt mig för hur jag lägger upp passen den här veckan men eftersom jag sprang idag så blir det vila imorgon då jag bara har tre pass. Tisdag, torsdag och lördag blir det nog.











