Idag var jag inte alls pepp på att ge mig ut och springa. Kände mig trött och stressad och jag hade svårt att hitta löparglädjen. Men iväg kom jag och gav mig på det här passet:
TRÖSKEL
Uppvärmning 2km.
Tröskelträning 6km. Fart mellan 5:10 – 5:40 min/km.
Nedjogg 2km
Första halvan av passet gick hur bra som helst. Jag värmde upp mina två kilometrar och sen sprang jag i tre kilometer mot Harlösa. Det gick bra att hålla tempot runt 5.15 och efter tre kilometer vände jag och då fick jag världens motvind. Jag hade inte alls känt att det blåst innan men nu blev det riktigt kämpigt och jag fick ta i för att håll farten. Mina krafter tog snabbt slut och de tre kilometrarna tillbaka var sjukt jobbiga. Nedjoggen hem gick långsamt och sista biten i uppförsbacke var inte rolig alls. Men hem kom jag och stoppade klockan på 55 minuter och 56 sekunder.





























