När tar det slut?

Dagen har varit fruktansvärd. Tycker så synd om Leon som bara suttit i soffan hela dagen. Jag vilade fram till att Nemo skulle hämtas och tänkte att jag kunde få känna mig bra i typ 10 minuter men icke. Mådde asdåligt hela bilresan (som är ett par minuter bara och på 30- och 40-väg men jag vet att det är dumt att köra) och det kändes som knivar som skar runt i huvudet. När jag kom till skolan hann jag bara säga hej innan jag fick gå in på toa för jag höll på att spy. Personalen var så fina, hämtade Nemo och gav mig vatten och erbjöd till och med skjuts hem. Men nej jag tänkte att jag ska väl kunna ta oss den knappa kilometern hem iallafall. Eller hur.. Halvvägs fick jag tvärnita kasta mig ur bilen och spy mitt på vägen, så fantastiskt underbart. Kräktes tre-fyra gånger innan vi kunde fortsätta och sen spydde jag direkt vi kom hel också. Varsågod för alla detaljer.

Hemma har jag legat däckad, ville ta värktabletter men orkade inte hämta. Glömde att Nemo skulle ha mellis så han fick fixa det själv. Jag släpade mig upp på ovanvåningen för att kunna ligga i ett mörkt rum och så sov jag där ett tag. Känner mig som en usel mamma även fast jag vet att jag inte kan hjälpa det. När Kalle kom hem tog han barnen och Dixon med sig och åkte till Vombsjön och de hade haft en jättebra kväll iallafall. De köpte med sig pizza hem och jag kunde sitta med dem en stund och äta lite, vilken seger.

Nemo oroar sig för mig, lilla gullisen, och undrar om jag blir frisk igen. Just nu känns det tvivelaktigt men det är klart att jag blir, sorgligt att han känner sig oroad. Imorgon har jag iallafall fått hjälp med att lämna barnen på morgonen av en snäll vän och hämtningen får lösa sig på något sätt, om inte annat kommer ju Kalle hem men det kan bli sent. Vi for se, jag hoppas på att få känna mig lite bättre imorgon.

image

Värdelöst

Same shit different day.. Så känns det. Jag kan fortfarande inte göra annat än att ligga ner och det är hemskt, vidrigt och tråkigt. Tig mig iväg och lämnade Nemo imorse och det var fruktansvärt, det skar i huvudet hela bilresan och jag mådde så illa. Kunde bara följa honom till grinden och sen klarade jag inte mer. Hem ska vi inte tala om, fick kasta mig i soffan direkt. Gick upp efter en stund för att ge Leon frukost och då högg det i huvudet och jag höll på att bli tokig.

Ringde 1177 och sköterskan där förklarade att man kan ha huvudvärk i en vecka (!!!) efter ett ryggmärgsprov och det är avsaknaden av ryggmärgsvätska som gör det, det fattas tydligen vätska i hjärnan och det låter ju härligt.

Både barnen och Dixon var sjukt uttråkade igår och jag känner mig värdelös och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag ångrar att jag gjorde det där jäkla provet alltså, det visade ju ändå ingenting. Och hungrig är jag men går jag upp mår jag illa och jag orkar inte känna smärtan eller må illa mer. Får väl ligga här tills Nemo ska hämtas för då måste jag ju upp.

Puss på er och tack för alla fina kommentarer. ❤️
image

Skit skit skit

Japp nu är gnällbloggen igång. Jag mår så sinnessjukt jävla dåligt. Det smög sig på ordentligt igår kväll och jag fick kämpa mig upp till sängen och somnade tidigt. När jag vaknade imorse mådde jag så bra och var så glad men det tog en kvart och sen var jag tillbaka nere i skiten. Huvudvärk från hell som bara känns lite om jag ligger ner men direkt jag rör mig gör den mig illamående. Kan inte äta, kan inte göra något och det gör mig sjukt frustrerad.

Jag har inga värktabletter för jag kan inte ta mig iväg och köpa dem, måste köpa kaninmat men tar mig inte iväg till det heller, Nemo är hemma från skolan för jag klarar inte att lämna honom. Ni är flera som skrivit att ni mått skit efter ryggmärgsprov så det är väl biverkningar från det jag har.

Det är så sjukt konstigt att inte KUNNA göra något. Jag är ju igång jämt, är en ”doer” och fixar och pysslar med allt möjligt. Att inte kunna göra ett skit känns hemskt och jag känner mig helt värdelös och tycker synd om mig själv.

Så, det var gnället för idag. Puss på er, ni skriver så mycket fint och det betyder massor! ❤️

Hemma igen!

Vilka gullisar ni är! Massa sms, kommentarer och inlägg på Facebook, världens finaste. 💕 Jag är hemma igen och det är väldigt skönt. Röntgen visade inget fel och sen fick jag göra det där jäkla ryggmärgsprovet. Fyyy vad det var obehagligt! Det vill jag verkligen inte göra igen alltså. Men läkaren var bra och det var en sköterska med som var supersöt, peppande och förstående. Så det gick bra. Fick ligga på en brits platt på rygg i cirka en timme efteråt och vänta på provsvaren. Och de visade heller ingenting, så skönt!

Det känns ju lite som man slösat bort en dag på akuten men samtidigt har de verkligen kollat igenom allt så jag kan känna mig trygg iallafall. I bilen på väg hem så ökade dock min huvudvärk och när vi var nästan hemma höll jag på att få panik för att det gjorde så jävla ont alltså, som knivar i hela huvudet. Jag mådde illa och kom knappt ur bilen och nu ligger jag i sängen på uteplatsen och känner mig som en trasa.

Tydligen kan man få huvudvärk av ryggmärgsprovet och jag låg nog inte ner tillräckligt länge efteråt. Jag som tänkte bygga lite hönshus när jag kom hem, icke.. Det är så sjukt för en gammal klasskompis till mig hörde av sig till mig och exakt samma sak hände henne i fredags. Fruktansvärd huvudvärk och kräkningar och hon hade åkt in direkt och gjort samma undersökningar som jag gjort idag men de hade inte hittat något på henne heller. Hon fick ligga i två timmar efter ryggmärgsprovet och de hade varnat henne för att man kunde få huvudvärk i två dagar efteråt.

Iallafall, när jag väl tog mig ur bilen så gjorde det jätteont i ryggen där de satte nålen och nu gör det ont direkt jag rör mig lite. Så imorgon blir det en sjuk/vab-dag här då Leon inte heller mår jättebra och har kräkt lite idag. Tror inte han är magsjuk men nåt knas är det.

Tack igen för allt fint ni skrivit till mig, jag blir helt rörd. ❤️

image

Akuten

Jag sitter i skrivande stund på akuten, åkte hit i förmiddags efter att huvudvärken inte släppt och jag ringt 1177. Sköterskan jag pratade med sa att jag måste åka in direkt och jag fick absolut inte köra själv och helst ville hon nog att jag skulle ringa 112. Det kändes lite väl dramatiskt men vi åkte in iallafall och det har gått sjukt smidigt.

Kvart över tio kom vi och halv tolv hade jag fått träffa en sköterska och sen en neurolog som gjort massa tester. Trodde jag skulle få åka hem sen men då skickade de upp mig på röntgen så jag har nyligen röntgat huvudet och väntar på provsvaren. Eventuellt måste de ta ett ryggmärgsprov också, sitter och väntar på besked om det. Ryggmärgsprov, blir illamående av bara tanken..

Känner mig rätt lugn men är väl lite nervös nu när det blev så mycket mer än jag trodde. Röntga huvudet känns så stort.. Så håll nu tummarna för att allt ser bra ut och jag får åka hem snart igen. 💕

image

En bit på väg

Dagen har verkligen gått i ett och vi åt middag klockan 21! Helt galet.. I förmiddags åkte Kalle med Leon på fotbollsträning och jag sprang. Sen åkte Nemo kalas och jag mätte i uthuset och gjorde en ritning och efter vi lämnat Leon på kalas körde vi till Byggmax och köpte virke. Vi kom tillbaka lagom till Leon skalle hämtas och direkt vi kom hem började jag bygga. Hann bara bygga i ett par timmar innan jag fick avbryta för att laga mat men hann ändå en bit tycker jag.

image
Kalle sågade ner syrenen men som ni ser har vi en hel del kvar. Där ska hönsgården stå och ett hål i väggen ska sågas upp.

image
Jag har satt upp reglar och en spånskiva. Det ska upp nät ovanför den och så tänkte jag tapetsera spånskivan. Till höger om den ska dörren vara.

image
Redena som jag byggde igår av gamla kaninhus.

image
Kortsidan, här ska sittpinnarna vara.

Vecka 1 : Pass 4

Veckans sista pass idag!

DISTANS
12km lugn löpning i vacker natur.

Huvudet känns bättre idag men jag hade lite känningar i bakhuvudet imorse. Usch, tycker fortfarande att det känns läskigt. Men jag gav mig ut på veckans sista löppass idag iallafall och då kände jag inte av något.

Jag sprang lugnt, helt i kroppens takt och njöt av vädret och dofterna av syren lite här och var. Lyssnade på en P3 Dokumentär och ja, det blev en bra runda helt enkelt. Helt utan press och bara gå efter kroppens känsla, skönt! 12 kilometer på strax över 1.10 tror jag det blev och jag är nöjd med dagens tur. Summerar veckan till 39 kilometer.

image

Potatissallad utan potatis

Någon som ska grilla ikväll? I så fall tycker jag att ni ska göra potatissallad utan potatis till, supergod till grillat! Snabb och enkel att göra också. Vi åt den till grillad dovhjort och baconlindad sparris igår.

image

POTATISSALLAD UTAN POTATIS

3 dl turkisk yoghurt eller gräddfil
2-3 msk majonnäs
Ett halvt, tärnat äpple
Ett halvt, tärnat paket fetaost
Purjolök
Gurka
Salt
Peppar
Dill

Rör ihop alla ingredienser, servera till grillat!

image

Anfall?

Det har varit en sån himla bra fredag som tyvärr slutade på ett mindre roligt sätt.

Jag städade ur uthuset och borstade och sopade bort dammet och spindelväven och sen tog jag vattenslangen och spolade lite för att fräscha upp. Sen byggde jag två dubbla reden av gamla kaninhus och det blev himla bra måste jag säga. Nu ska en vägg upp, sittpinnar, ett hål ska göras i väggen och syrenen ska sågas ner. Så pepp på det! Hoppas på att hinna med riktigt mycket imorgon.

Jag och barnen åkte och köpte födelsedagspresenter till morgondagens kalas och jag hittade lite annat smått och gott som jag behövde. Barnen köpte solglasögon och vi hade en mysig tur.

Det som sen hände på kvällen var att jag satt på uteplatsen och googlade hönsraser och lite allt möjligt. Grannen Magnus kom över och jag skulle visa hönshuset och när jag reste mig upp så slog en fruktansvärd huvudvärk till och jag blev illamående. Jag försökte ignorera det men fick gå in och det gjorde så jäkla ont alltså, har aldrig varit med om något liknande. Googlade migrän men då skulle smärtan sitta i tinningen eller vid ögat och min smärta satt i bakhuvudet på vänster sida. Kalle gav mig Treo och jag fick lägga mig ner och hade så ont. Jag är inte den som gnäller för lite smärta men det här fick mig att gråta alltså. Efter en stund tog Treon udden av smärtan tack och lov.

Jag tänkte att det kanske var migrän iallafall men det stämmer inte riktigt med det jag hört om migrän och när jag googlade migrän bakhuvudet fick jag upp något som kallades Cervikogen huvudvärk, läs mer om det här. Men jag vet inte, jag tänker typ hjärntumör och hjärnblödning..

Det är fortfarande bättre men jag känner lite lite i bakhuvudet emellanåt. Hoppas det här var en engångsgrej och inte kommer igen för fy fan så hemskt det var.

Och Nemo kräktes ikväll igen, av samma mat som i onsdags – Hot Dogs. Och det är inga kaskadspyor och bara lite. Märkligt, det kanske är psykiskt? Han får lätt klökningar av sånt han inte tycker om. Nu äter vi popcorn iallafall och för tillfället mår alla bra.

image
Jag invigde en ny jumpsuit idag, sjukt fin!

Friyay-yayayay!

Ledig fredag, hur skönt?? Jag sov längre än väntat, vaknade 8.50 och då var Nemo såklart vaken men Leon sov fortfarande. Vi myste i sofforna någon timme innan det var dags för önskefrukost – scones. Himla goda blev dem så det var ett bra val.

image

Nu pysslar vi med lite av varje, det är varmt men inte soligt ute och barnen springer ut och in och leker och har precis tömt uthuset och är superpepp på att bygga hönshus nu. Ska gå ut och städa ur det lite för det är dammigt som fan, och alla megastora spindlar jag sett därute idag… Huuuu…

image

I eftermiddag ska vi åka en sväng och köpa födelsedagspresenter då båda barnen ska på kalas imorgon och ikväll ska vi grilla dovhjort. Happy Friyay!