Anpassa

Supervärmen fortsätter. Det var 23 grader klockan åtta imorse och nu är det ännu varmare. Men jag klagar inte, älskar värmen! Det enda negativa är att det blir så jobbigt att springa. Tog en kort runda på fem kilometer när jag kom hem från jobbet och svetten sprutade och när jag satt mig och drack vatten ute när jag kom hem så rann det sjukt mycket i ansiktet. Men det var skönt att komma ut och att inte känna någon press. Måste öva på det, inte press att springa fort eller långt alltid utan som nu, anpassa löpningen efter vädret.

Jag hade ju kunnat springa ikväll också men då vill jag vara med familjen som jag inte sett på två dagar och jag måste lägga mig tidigt ikväll och springer jag sent blir jag så upprymd och har svårt att sova.

image

1 juni

Innan jobbet idag så hann jag och Dixon att ta en tur till Vombsjön. Det är så himla fint där och vattnet var jättevarmt! Ångrar att jag inte tog med badkläder men imorgon ska vi definitivt åka dit om vädret håller i sig. Jag jobbar natt och slutar nio imorgon så det kan bli många timmars sjöhäng. Någon som är sugen på att hänga med?

När jag körde till jobbet var det 29 grader ute, helt galet! Men fantastiskt underbart, älskar värmen. Få se om jag kan sova inatt då det är jättevarmt i jourrummet, men jag har satt igång en fläkt och ska öppna fönstret sen.

Det blev ingen hönshämtning imorgon förresten, det blev för stressigt men på söndag drar jag iväg till Örkelljunga så får allt bli helt klart tills dess. Ser fram emot det sjukt mycket.

image

image

image

HotHotHot

Jag stack ut på dagens planerade löprunda redan vid 8.30 och då var det riktigt varmt ute så det blev en svettig tur, men ändå så härlig! Älskar försommaren och sommaren, idag tänkte jag att hur står man ut resten av året?? Men så känner jag i varje övergång till en ny årstid, alla har som charm.

Som jag skrev igår så blev ju mitt träningsschema sabbat och jag känner att det inte är lönt att hoppa in i det igen då jag redan missat nästan hälften och nu missar ytterligare över en vecka. Jag har inte fått något flow i löpningen sen Womens Health Halvmaraton på grund av vila, förkylning, trött kropp och så vidare.

Så nu känner jag att jag måste hitta tillbaka till rutinen och löparglädjen. Inte för mycket press och försöka få till ett bra flow. Dagens runda landade på 7,5 kilometer och det var riktigt riktigt svettigt, kroppen är inte van att springa i sån här värme. Än.

image

21 grader

När jag klev ut från jobbet klockan 22 så var det inte mörkt och luften var varm och skön. 21 grader visade termometern i bilen, hur underbart är inte det?? Jag hoppas så mycket på att den här sommaren kommer att bli fin, jag känner hur jag vill omfamna den och leva varje dag fullt ut. Jag vill göra varje ögonblick speciellt, skapa minnen och bara ha det så himla bra.

Och när jag kom till jobbet så fick jag kramar och alla är så omtänksamma och frågade hur det var med mig och att det var härligt att vara tillbaka. Underbara fina kollegor, som är så mycket mer än bara arbetskamrater.

Nu ska jag varva ner med en kopp te och ett avsnitt av min senaste serie – I Zombie.

image

Back to work

Idag är jag tillbaka på jobbet efter att ha varit borta i ungefär 1,5 vecka och startar upp lugnt med ett 12-timmarspass. Jag trivs jättebra på mitt jobb och har aldrig någon ångest över att gå dit men ju längre jag varit borta desto svårare är det att känna jobb-suget.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om då hela livet pausades. Träningsschemat sabbades ju totalt men jag får komma igång med löpningen igen på onsdag tänker jag. Har känt mig helt återställd idag så det borde inte vara några problem. Jag gjorde supergoda wraps till picknicken vi var på igår kväll på Leons förskola men jag glömde fota dem och då är det inte så kul att lägga ut receptet.

Jag har fått inspo och sug efter att laga god och nyttig mat efter att ha mått illa och levt på mackor, chips och Cola Light i typ en vecka. Har en härlig matvecka att se fram emot då jag storhandlade idag så lite recept kommer framöver om det blir gott.

Ha en bra tisdag! 💋

image

Work in progress

Igår byggde jag färdigt inuti hönshuset och jag blev riktigt nöjd och är stolt över att jag fixade det på egen hand och att det faktiskt blev både fint och bra. Jag byggde en dörr för första gången någonsin och den blev lite sned men vad fan, spela roll! Skyller på att det var rätt svårt att få upp den på egen hand, hålla dörren och borra samtidigt, men det fixade jag såklart.

Sen nätade jag ovanför spånskivan och sågade av en gammal stege jag hittat i trädgården som fick bli sittpinnar och sen byggde jag en trapp och sydde en liten gardin. Och så satte jag upp en tavla som min mormor gjort, tyckte den passade och gjorde hönshuset lite hemtrevligare.

Nu är det bara gården som ska upp utanför och den är nästan klar, behöver bara lite hjälp att flytta den. Har hönor på g också, hoppas kunna hämta dem på torsdag eller söndag (helst torsdag).

image

image

image

image

RIP Chibs

Idag hittade jag Chibs död i sin bur. Bara sådär. Han låg ner på sidan med ögonen slutna och jag trodde först att han sov då kaniner brukar dö med öppna ögon.

Så himla ledsamt, han var verkligen en fin kanin. Förra sommaren rymde han och var borta i nästan en vecka men kom tillbaka och då trodde jag att jag skulle få ha honom länge.

Det har inte verkat vara något fel på honom men så här i efterhand har både jag och Kalle tänkt att han känts.. trött på något sätt. Svårt att förklara men nu är det ju som det är.

Barnen blev så himla ledsna och har gråtit och gråtit. Speciellt Nemo tyckte mycket och Chibs och kommer nog komma ihåg honom länge. Nu är han begravd hos de andra kaninerna i trädgården.

Sov gott. 💕

image

image

Mors Dag

Idag är det Mors Dag och jag har kommit tillbaka till livet. Lite så känns det iallafall även om jag inte är riktigt bra än. Jag uppvaktades med blommor och fina teckningar på morgonen och så ska jag få en present ikväll som skulle hämtas idag (?). Nemo hade ritat blommor och så en tv som visar att vi spelar Skylanders. Sånt är så fint tycker jag, att det symboliserar något som han tycker om att vi gör tillsammans. ❤️

image

För en vecka sen satt jag och väntade på att göra det där jäkla ryggmärgsprovet. Hade jag vetat vad som väntade efter det hade jag lagt benen på ryggen och sprungit därifrån. Fy fan vad jag har mått alltså, i en hel jäkla vecka. Det var först igår som jag kunde vara uppe och faktiskt göra något och även om jag blev yr och fick huvudvärk så var det hanterbart och kändes helt underbart.

Idag har jag huvudvärk men den går att leva med och även om jag tar det lugnt och snabbt blir trött så kan jag göra saker. Har precis bäddat rent sängen, det första jag gör efter en sjukdom. Bort med all sjuk svett som finns i lakanen typ. Nu ska jag se om jag kan hitta något ätbart och sen fräscha upp mig själv lite. Fixa naglarna på händer och fötter och plocka ögonbrynen. Längtar tillbaka till mig själv igen.

Not dead yet

Nej jag är inte död än men känner mig inte speciellt levande. Igår var jag helt sjukt yr i huvudet, läskigt. Ringde 1177 och sköterskan trodde det kunde vara kristallsjukan. Amen vad fan, det också..? Blev så matt men ringde Nova Kliniken och fick en tid. Gjorde en kraftansträngning och klädde på mig och fick ta en taxi in till byn. Sjukt jobbig resa, mådde illa och blev svettig. På Nova Kliniken gjorde de lite tester men sa att det inte var någon kristallsjuka utan det är helt enkelt vätskan som ska försöka hitta tillbaka till huvudet. Fick starkare värktabletter utskrivna och sen ringde jag Jörgen som var så snäll och hämtade mig, pallade inte åka taxi igen. När jag kom hem sov jag i två timmar, blir extremt trött av minsta ansträngning.

Huvudvärken har gett med sig lite och den nya värktabletten hjälpte nog för framåt kvällen kunde jag ta mig upp och göra mat. Hade inte kunnat äta på hela dagen och en vegetariskt snitzel med ris var riktigt gott.

Idag ligger jag i soffan, igen. Ska försöka ta en macka nu och sen se det absolut sista avsnittet av Banshee. Vilken bra serie alltså, jättetråkigt att det inte kommer fler säsonger.

image
Mina små älsklingar som hjälpte mig igår.

Misär

Jag vet att många är sjuka på riktigt och att det här är övergående men det är sinnessjukt tråkigt att inte kunna göra ett skit. Ännu en dag i liggläge alltså. Fick koffeintabletter som det tipsas om och de tog udden av huvudvärken och jag kunde faktiskt vara uppe literpris förmiddagen men jag är snurrig och har lock för örat och känner mig allmänt konstig i skallen. Suck. Jag trodde jag skulle vara bra nu men istället börjar jag tvivla på om jag kommer kunna jobba fredag-söndag.

Jag har fått hjälp med att lämna och hämta barnen idag och det har varit guld att bara behöva tänka på sig själv och få välkomna hem glada, stimulerade barn. Jag sov bara fem timmar inatt och är trött men kan inte sova på grund av koffeintabletterna. Eftersom jag inte dricker kaffe är väl kroppen helt speedad nu, i den mån den kan i mitt tillstånd.

Tycker ni att jag är patetisk? Jag förstår er, börjar känns mig så när jag ligger här och gnäller. Längtar tillbaka till livet nu.

image