Nu har jag verkligen provat något nytt, ett hinderlopp med massa färg och rolig outfit. Kändes mer som en möhippa än ett lopp nästan.
Jag var ju kittad till tänderna som ni redan sett, med kläder från Color Run förra året som jag aldrig sprang så det var dagen efter min möhippa.

Jag och Nina åkte tillsammans och hämtade upp Elin och Amanda och tillsammans bildade vi laget Fast & Faboulos. På vägen till mlmö började det regna och sen regnade det i princip hela tiden. Lite tråkigt, jag tror allt hade varit ännu roligare om vi sluppit regn.
Vi hämtade ut våra tröjor och de andra köpte kjolar och lite annat och sen kurade vi i ett tält tills det var dags för uppvärmning. Jag brukar ju inte värma upp men idag kändes det nödvändigt och jag måste säga att uppvärmningen var den bästa jag varit med om på något lopp. Sjukt cool tjej som höll i den och bra musik.

Det var fyra starter med en halvtimme mellan men det blev korvstoppning direkt och vi fick stå flera minuter och vänta på första hindret. De borde släppt iväg små grupper var femte minut istället. När vi väl närmade oss första hindret så gick det sönder så vi fick helt enkelt springa förbi. Det var ren lera vi fick klafsa runt i och när färg kastades och det sen regnade så såg jag knappt något genom mina solglasögon.
Det var lite blandade hinder, flera uppblåsbara och ett till sånt hade gått sönder längs vägen. Mycket klättrande där man sen fick åka rutschkana ner och det gick undan när det var blött vill jag lova. Att jag sen hade VITA cykelbyxor under min kjol som INTE täckte rumpan ville jag knappt tänka på. Men jag måste slå ett slag för cykelbyxorna. Bara resår i midjan men de satt ändå upp medan jag sprang! 59,90 på Gina Tricot.
Det fanns ett skumhinder där vi fick springa genom massa skum men skummet såg ut som chokladmousse på grund av leran, ett hinder där vi fick hoppa en runda på hipety-hops (sjukt roligt) och ett hinder som jag kröp över och även där ville jag inte tänka på min genomskinliga bakdel..
Jag hade ingen klocka så jag har ingen aning om tiden men plötsligt kom målet, jag fick en medalj och en massa färg kastad på mig.

Roligt lopp, men som sagt, ännu roligare utan regn tror jag. Det verkade vara många som gjorde loppet som en kul grej för det var väldigt många som gick och det är ju mer en kul grej än ett lopp för att ”tävla” på, det var inte ens tidtagning.

Tack tjejer för en riktigt rolig dag!