Running & Drinking

Två timmar kvar på det här arbetspasset och sen långhelg, så skönt! Ser fram emot en ledig dag med barnen imorgon, har knappt sett röken dem sen i lördags eftermiddag. Vi måste handla men annars för jag se vad vi hittar på. Känner lite dåligt samvete för Nemo ville helst vara på fritids en stund imorgon men jag tror han ändrade sig för min skull. Jag vill ju att han ska välja vad HAN vill samtidigt som jag helst ville att han skulle vara hemma.

Vad har ni för planer i helgen?
Jag vill mysa massor med familjen, äta och dricka gott och så ska jag springa lopp minsann! På söndag blir det bröllopsplanering med grillning så helgen är fullspäckad med roligheter.

image

Nya grannar

Jag trodde det skulle vara en lite ruggig springtur idag igen men jag märkte snabbt att det var riktigt kvavt ute. Tänkte mig 10 kilometer och sprang genom byn och runt i lite kringelikrokar. Lyssnade på en P3 Dokumentär om Fallet Bobby och ja, vad ska man säga? En del människor är så grymma.. Jag tog en liten extrasväng för att lyssna mer och det var med gråten i halsen jag sprang den sista kilometern.

Något jag blev glad över var att det flyttat in hästar i hagen som ligger bakom vårt hus. Det är en jättestor hage och innan gick det travhästar där men det har varit tomt ett tag nu men förra veckan var det plötsligt massa hästar igen. I tisdags kväll galloperade de förbi oss och det dundrade ordentligt i marken.

11 kilometer slutade rundan på och nu ska det bli skönt med en dusch!

image

Nedräkning..

Ännu en tuff dag på jobbet, nu räknar jag verkligen ner till semestern. Tre pass kvar, tre pass kvar.. Fantastiska kollegor har jag iallafall, dem kan man lita på vad som än händer. ❤️

Regnet har öst ner idag och strax innan jag körde till jobbet var det så mörkt att det kändes som sen kväll. Önskade lite att jag varit ledig så man kunnat haft en riktig innemysardag. Se på film och spela spel med tända ljus. Men snart, snart är vi lediga länge.

Nu är jag supertrött och ska snart sova, måste bara klicka femtioelva gånger på Instagram bara för att se att ingen lägger upp bilder den här tiden en onsdag.

image
Midsommarklänningen. Den är så fin tycker jag, var väldigt nära att gifta mig i den..

Backintervaller

Idag var det dags för att springa igen och jag tänkte att backintervaller kunde passa fint. Det är ganska ruggigt idag men jag blev snabbt varm och det började duggregna och det var riktigt skönt.

Jag värmde upp i ungefär 2,5 kilometer och sen sprang jag 10 gånger upp och ner för en 200-metersbacke. Det gick rätt bra, benen kändes starka och flåset var med mig. En liten nedjogg efteråt och rundan slutade på sju kilometer.

image

Dränerad

Den här kvällen blev inte som jag tänkt. Efter jobbet skulle jag åka hem och ta emot barnen och ha en mysig eftermiddag med dem. Men det var en fruktansvärt dag på jobbet, helt sjukt. Jag hamnade i en situation där jag inte kunde äta eller kissa på fem timmar och då var jag både hungrig och kissnödig redan när allt sket sig och när jag äntligen kunde åka hem så var jag helt slut. Dränerad på energi så la jag mig i soffan och tog mig inte därifrån, helt galet. Har aldrig känt så innan men det har varit både psykiskt och fysiskt påfrestande idag och nu längtar jag SÅ mycket till semester.

Nu ligger jag i sängen med mina fina älskade barn som haft det så bra på Legoland. Ätit pizza, köpt Legogubbar, åkt karusell, badat och mycket mer. Det har varit skönt att få en paus från allt men det är härligt när allt är tillbaka som vanligt.

Nu ska vi sova och jag hoppas energin är tillbaka imorgon, godnatt! ❤️

image

Datenight

Igår hade jag och Kalle datenight. Vi möttes upp i Malmö, Kalle hade duschat och bytt om i lägenheten så jag hämtade upp honom där och så körde vi in till stan. När vi gick ut från parkeringshuset så gick min ena sko sönder så jag fick gå barfota, det känns inte så classy när man går på restaurang.

Jag hade bokat bord på Pinchos och det var premiär för Kalle att äta där. Kalle körde så jag drack rosé och så beställde vi in massor av god mat. Mmmm var gott det var, jag tog hamburgare, kycklingtortilla, fish & chips, baconlindade dadlar och friterad halloumi.

När vi ätit färdigt körde vi hem och gick tillsammans på en kvällspromenad med Dixon och tittade sen en stund på Orange is the new black. En riktigt härlig kväll!

image

image

image

image

Romeleåsen

Hemma igen efter ett svettigt trailpass, shit vad varmt det var. Jag körde upp till Klinten och sen sprang jag över Romeleåsen. Jättetuff terräng och många höjdmeter, perfekt träning inför Sälen Fjällmaraton.

Otroligt vacker natur och väldigt varierat underlag. Jag har sprungit på stigar, grusvägar, sten, broar och genom ett havrefält. Och det har varit brutala backar som det inte gått att springa i och ja, ett jobbigt pass helt enkelt. Det tog mig en timme och nio minuter att springa åtta kilometer så ni kan ju tänka er.

Sjukt svettig var jag när jag kom tillbaka till bilen och jag bälgade i mig vatten. Trodde inte att det skulle vara så varmt att springa idag faktiskt.

image

image

Soft dag

En helt egen dag har jag idag, så himla skönt. Började med att sova till kvart i nio och har nyss ätit frukost. Planerna för dagen är att städa till djuren, klippa gräset och springa. Tänkte köra lite redig trail idag. Men, ingen stress. Jag tar dagen som den kommer och ikväll blir det dejt med Kalle i Malmö, det ser jag fram emot!

image

Två dygn på vift

Nu är jag hemma igen efter två dygn på vift. Vi åkte ju tidigt till Maggi och Ola i fredags, igår åkte jag direkt till jobbet och efter jobbet idag åkte jag till Löddeköpinge för att vara med och överraska Evelina på hennes babyshower. Jättefint ordnat med lekar, god mat och presenter.

Barnen åkte med sin farmor och farfar till Legoland imorse så vi är barnfria. Jag kommer ha hela dagen för mig själv imorgon då jag är ledig och på kvällen ska jag och Kalle äta på Pinchos i Malmö. Det ska bli så skönt att inte behöva ställa klockan imorgon och bara ta allt i min egen takt.

Just nu ligger jag i sängen på uteplatsen och börjar bli hungrig. Ska ta mig i kragen och kolla till alla djuren men jag är så trött. När Kalle kom hen igår hade hönan som varit slö dött. Hon piggnade till en sväng men dagen innan midsommar var hon jätteslö igen. Tråkigt men jag är väldigt glad att de andra hönorna mår bra och växer så det knakar.

image

En fin afton

Vi hade en helt underbar midsommmarafton tillsammans med våra vänner. Åtta vuxna, fem barn och två hundar spenderade dagen och kvällen ihop i det fantastiska vädret. Sillunch med snaps, drinkar och kubb, grillning och vin, jordgubbar med grädde, dansstopp och hela havet stormar. Bättre blir det inte. Vi sov över och efter att ha umgåtts med värdparet några timmar körde Kalle och barnen hem och jag till jobbet. Lite seg men jag köpte med mig chips så det ska vi käka nu.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image