Ur form

Ikväll gav jag mig ut på en springtur och tänkte att oj oj oj, nu kommer det gå skitbra och jag kanske får flow och springer långt! Jag springer ju sällan på kvällen men när jag väl gör det brukar det gå skitbra. Så var det inte idag. Sjukt trötta ben och en kropp som känns helt matt och så har det varit ända sen jag var magsjuk. Kroppen måste väl ha återhämtat sig nu?? Men vad är det som gör att kroppen känns ur form hela tiden? Jag vet att man har svackor men den här har hållit i sig länge nu tycker jag. Och jag har inte sprungit speciellt mycket eller långt senaste tiden heller, och jag känner mig inte ovanlig trött i övrigt. Nu sprang jag ett vanligt distanspass i skogen, är det dem min kropp är trött på? Att köra samma lunk som jag gjort mycket på slutet? I lördags när jag sprang intervaller kändes kroppen mycket mer på g. Jag hoppas det här släpper snart för det är inte kul att springa när kroppen skriker JAG VILL GÅÅÅÅÅÅÅ hela tiden. Att vila tror jag inte är lösningen eftersom jag har vilat mer än vanligt senaste tiden. Kanske jag behöver sova mer? Variera passen mer? Det har varit dåligt med variation på sistone. Eller kroppen kanske inte vill springa längre utan typ.. Spela schack?

image

8 reaktioner till “Ur form

  1. Vad trist att känna sig ur form och trötta ben. I februari blev jag sjuk i influensa, och jag kände mig helt ur form i en hel månad efter. Har hört många som känt samma, så det kanske tar mer på kroppen än vad man egentligen kan tro? Hoppas det vänder snart!

    Gilla

  2. Jag tror också på variation. Spring någon helt annanstans än där du brukar. Springer du distans så gå istället ut och spring kort, eller backigt eller något annat som du inte brukar. Kör annan musik i lurarna eller kanske en podd? Gå och spring om vartannat.
    Äsch, inte behöver jag hitta på förslag. Det kan du garanterat göra själv. Men att bryta cirklar kan vara nästan religiöst ibland!

    Gilla

    1. Jag springer olika pass på olika ställen alltid typ, ibland med podd och ibland med musik. Nu ska jag till Dalarna nästa vecka, kanske det blir en nystart för då blir de helt nya ställen att springa på. Eller nygamla, jag har ju sprungit där förut.

      Gilla

Lämna en kommentar