Grillfest

Igår hade vi grillfest med kära vänner. Emma och Lotta från grannhuset som jag spenderat alla mina somrar med som barn, Marie som bodde i huset mittemot och Dick och Birgitta, vänner till våra föräldrar och som bor i grannbyn. Det var flera år sen vi alla var samlade och det var så roligt!

Det började regna såklart och vi tänkte sitta ute men vi snabbröjde i vedboden och dukade upp där och det blev jättemysigt. Vi minglade med bubbel och snacks och sen hade en riktigt smarrig grillbuffe.

Mina och Emmas barn är jämngamla, de är födda 2008, 2009, 2010 och 2011. När vi var små sa vi alltid att vi skulle ha barn samtidigt och att de skulle leka som vi gjorde, och så blev det så! Helt fantastiskt. Och fast de inte setts på ett par år nu så blev de snabbt kompisar och har lekt och badat som galningar. Och de har verkligen LEKT, inte ens frågat om IPad eller tv utan sprungit runt, kastat pil, lekt kurragömma och vi har knappt sett röken av dem.

Och när vi alla ses igen är det som om tiden stått still och vi har så himla kul. Emma bor i New York, Lotta i Uppsala men ska flytta till Spanien, Marie bor i Mora och jag i Skåne. Så kul att vi ändå har en så fin kontakt och alla våra minnen, det är värt så mycket.

Vi satt uppe till sent och lyssnade på musik, spelade gitarr och sjöng och idag har jag varit rejält seg, men det var det värt! Ser redan fram emot nästa sommars grillfest.

En reaktion till “Grillfest

Lämna en kommentar